Leelo
Română
Go to Leelo

Cum integrez eFactura? Cum creez, modific, accesez facturile mele?

Leelo integrează complet sistemul RO e-Factura și SPV, automatizând atât trimiterea facturilor în SPV la intervale personalizabile (1-4 zile), cât și recepționarea automată a facturilor de la furnizori.

Necula Daniel
Written by Necula DanielLast update 4 days ago

Cum integrez eFacturarea cu Leelo?

Pentru a beneficia de serviciile RO e-Factura prin Leelo, este necesar să autorizați aplicația folosind un token cu rol SPV. Procesul de autorizare este intuitiv și poate fi realizat fie de dumneavoastră, fie de contabilul dumneavoastră, urmând câțiva pași simpli descriși mai jos.

Autorizarea Leelo în SPV pentru eFactura

  1. Navigați în Leelo la secțiunea Vânzări > Facturi.

  2. Aici, veți găsi butonul e-Factura. Apăsați pe acesta pentru a deschide opțiunile de configurare.

  3. Selectați cine deține tokenul cu rol SPV:

    • Dacă dumneavoastră dețineți tokenul, urmați instrucțiunile afișate pentru a autoriza Leelo în SPV.

    • Dacă tokenul este deținut de contabil, copiați și trimiteți-i link-ul către procesul de autorizare. Contabilul va urma instrucțiunile afișate pentru a finaliza configurarea.

Această autorizare este necesară pentru ca Leelo să poată transmite facturile electronice în sistemul RO e-Factura.

După finalizarea autorizării, pe aceeași pagină de unde s-a realizat procesul, vor apărea setările pentru trimiterea automata a e-Facturilor, facilitând astfel gestionarea documentelor emise.

Automatizarea Fluxului de Trimitere în SPV

Leelo oferă utilizatorilor posibilitatea de a automatiza procesul de trimitere a facturilor către SPV, optimizând fluxul de lucru și eficientizând gestionarea timpului. Pentru a configura automatizarea fluxului de trimitere, urmați pașii de mai jos:

  1. Navigați în Leelo la secțiunea Vânzări > Facturi.

  2. Aici, veți găsi butonul e-Factura. Apăsați pe acesta pentru a deschide opțiunile de configurare.

  3. După ce ați accesat opțiunile de configurare, veți vedea secțiunea Setări interval de trimitere de la data emiterii. De aici puteți seta intervalele de trimitere.

Statusul Trimiterii Facturilor în SPV

Leelo permite monitorizarea evoluției fiecărei facturi prin statusurile afișate în lista de facturi. Dând clic pe status, utilizatorii pot urmări fiecare etapă parcursă de factură, de la creare până la validarea finală în Sistemul RO e-Factura. Aceste etape sunt:

  1. A intrat pe lista de așteptare: Factura este pregătită pentru trimitere și adăugată în coada de așteptare. În această fază se generează și se validează XML-ul facturii.

  2. Validarea: XML-ul generat este validat. Dacă există erori, acestea vor fi afișate prin statusul facturii. Dacă XML-ul este validat, acesta va fi trimis pentru verificarea finală de către ANAF.

  3. Încărcat în SPV: Documentul a fost transmis cu succes către SPV și așteaptă validarea finală din partea ANAF. Statusul oferă și un index al încărcării pentru referințe viitoare.

  4. Încărcat și validat în SPV: Această etapă confirmă validarea finală a facturii de către ANAF. Factura poate fi acum descărcată din SPV împreună cu semnătura ANAF.

Descarcă Arhiva ce conține factura semnată de Ministerul Finanțelor

  1. Navigați în Leelo la secțiunea Vânzări > Facturi;

  2. În tabelul cu facturi click pe statusul Încărcată din coloana Status eFactura;

  3. În fereastra nou deschisă click pe butonul Descarcă arhiva zip aflat in partea dreapta sus;

Cum emiti o factura?

  1. Mergi la Vânzări > Facturi.

  2. Apasă pe butonul adaugă pentru a crea o nouă factură.

  3. Completează toate detaliile necesare

  4. Salvați factura

Cum editez o factura?

O factură poate fi editată doar înainte de a fi trimisă în SPV. După trimitere, aceasta nu mai poate fi modificată, ci doar stornată prin emiterea unei facturi storno.

  1. Navigați în Leelo la secțiunea Vânzări > Facturi.

  2. Apăsați pe butonul Acțiuni din dreptul facturii dorite și selectați Editare Factură

  3. Editați datele necesare

  4. Salvați factura

Cum stornez o factură?

  1. Navigați în Leelo la secțiunea Vânzări > Facturi.

  2. Apăsați pe butonul Acțiuni din dreptul facturii dorite și selectați Stornare Factură.

  3. Selectați produsele care trebuie stornate.

  4. Salvați factura de stornare.

Descarcă produsele din gestiune

  1. Navigați în Leelo la secțiunea Vânzări > Facturi.

  2. Apasați pe butonul din coloana Gestiune;

  3. Selectați o gestiune din lista din coloana Gestiune

  4. Salvați factura

Cum șterg o factură?

În Leelo, se poate șterge ultima factură emisă, iar acest lucru este posibil doar dacă factura nu a fost trimisă în SPV.

  1. Navigați în Leelo la secțiunea Vânzări > Facturi.

  2. Apăsați pe butonul Acțiuni din dreptul ultimei facturi emise și selectați Ștergere Factură.

  3. Confirmați acțiunea pentru a șterge factura definitiv.

Did this answer your question?